تبلیغ در گوگل موجب می گردد که سریعتر به معرض مشاهده قرار بگیرید. اینگونه مشتریان بیشتری را جذب می نمایید. گوگل اسم تبلیغات خود را ادورز ( ad words ) می نامد. اینگونه تبلیغات همانند شارژ اعتباری ایرانسل است. شما مبلغی را پرداخت و در هر بار کلیک از شارژ شما کسر می گردد. حال این روش با استفاده از وبسایت های واسط انجام می گردد.

تبلیغ در گوگل

یکی از روش های پیشرفت در کسب و کار ، استفاده از تبلیغات است. ولی این تبلیغات از نظر زمان و مبلغ سنجیده میگردد سپس انتخاب میشود. ادورز برای تمامی کلمات مشاغل بصرفه نیست. اگر شما دارای وبسایت هستید که تعداد کلمات محدودی همچون 2 یا 3 کلمه می باشد. استفاده از تبلیغات در گوگل بصرفه می باشد.

زمانی که شما یک کلمه سخت را برای حضور در صفحه اول گوگل انتخاب می کنید. از نظر قیمت جهت سئو و حضور طبیعی مبلغی حدود 15.000.000 تومان به بالا قابل انجام است. البته قیمت با توجه به میزان سختی کلمه ارائه می گردد. گاها برای 3 کلمه ، مبلغ تا 40 میلیمون تومان سوق می یابد. در حالی که اگر برای سه کلمه قصد تبلیغ در گوگل داشته باشید. به طور میانگین اگر هر کلمه 1 دلار محاسبه شود که 100 بار در ما کلیک بخورد. حدود ماهی 1.500.000 تومان برای شما قابل انجام است.

البته این موضوع را در نظر بگیریم که با ادورز شما همواره این مبالغ را پرداخت می کنید که در هر زمان قادر به تغییر کلمه هستید.

ولی در سئو به صورت طولانی مدت و کلمات زیاد ، شرایط بهتر از Adwords می باشد.

ادورز در گوگل

ادورز در گوگل

ما کار ادورز انجام نمی دهیم. در واقع فعالیت ما در زمینه سئو و بهینه فعالیت کردن بروی وبسایت می باشد. اگر تعداد کلمات شما بیشتر از 5 کلمه می باشد. استفاده از ادورز برای شما مقرون به صرفه نیست. ادورز در گوگل توسط وبسایت های زیادی انجام می گردد که در ایران فعالیت می کنند.

اینگونه وبسایت ها مبلغ شما را به ریال دریافت و به دلار برای شما پنل باز می کنند. البته دارای پنل و مدیریت توسط شخص خودتان نیز امکان پذیر است.

اگر شما قادر به پرداخت پول به صورت دلاری باشید. قادرید که به صورت مستقیم با وبسایت گوگل در ارتباط باشید.

حق الزحمه ادورز

اینگونه وبسایت ها در قبال انجام این کار مبلغی را به عنوان کمیسیون یا چنج پول دریافت می کنند. مثلا شما مبلغ یک میلیون تومان بدهید. برای شما حدود 800 هزار تومان ادورز خریداری می کنند.

محاسبه مبلغ ادورز

محاسبه مبلغ ادورز

گوگل با توجه به میزان رقابت هر کلمه ، مبلغی را محاسبه و ارائه می نماید. اینکار به صورت اتوماتیک انجام می گردد. پس از ارائه کلمات به گوگل ، به شما گزارشی ارائه می گردد که در اکسل و دارای چند ستون می باشد.

  • کلمه کلیدی
  • میزان کلیک
  • درصد
  • قیمت پیشنهادی

در این گزارش به شما بیان می گردد که چه میزان مبلغ برای هر کلیک ارائه دهید تا در صفحه اول و بالای صفحه به نمایش درآیید.

افزایش مبلغ تبلیغ در گوگل

هر چه تعداد افراد یا همان رقبا از ادورز در آن کلمه کلیدی استفاده نمایند. یا اینکه در وبسایت خود بیشتر روی کلمه فعالیت کنند. مبلغ شما در ازای هر کلیک برای آن کلمه کلیدی افزایش میابد.

با گسترش فعالیت افراد در گوگل این موضوع برای افرادی که به صورت مکرر از ادورز استفاده می نمایند ، بصرفه نمی باشد.

در کشوری همچون آمریکا استفاده از Adwords بسیار شایع است. به گونه ای که بابت هر کلیک بالای 1 دلار پرداخت می نمایند. همین موضوع موجب گردیده که روی به سمت سئو و هزینه بلندمدت در seo نمایند. ولی چون رقابت و سختی کلمه افزایش یافته است. مبلغ در راستای سئو آن کلمات نیز به مراتب بالا میرود.

پیشنهاد جهت تبلیغ در گوگل

نتیجه گیری

برای حضور در صفحه اول گوگل دو روش وجود دارد.

  1. استفاده از seo سایت : به یک متخصص بسپارید یا اینکه موارد بسیاری همچون نحوه استفاده از کلمات کلیدی را یاد بگیرید.
  2. استفاده از ادروز جهت تبلیغات دادن به گوگل

برای انتخاب این دو حالت، اینگونه انجام دهید. اگر کلمات کلیدی شما تا 5 کلمه و سخت است ، استفاده از ادورز مناسب می باشد.

در صورتیکه بیشتر از این عدد می باشد. به روی سئو برنامه ریزی کنید.

از نمونه سایت های طراحی گردیده توسط مجموعه نمای من که در حال حاضر با ادورز در حال فعالیت است. قادرید برای آشنایی بیشتر به صفحه نمونه سایت تاکسی معرفی گردیده ، مراجعه نمایید.