بک لینک چیست؟

بک لینک Backlinks ، لینک های ورودی از سایر سایت ها را بک لینک می نامند inbound links يا incoming links ، زمانی که یک سایت به سایر سایت ها لینک میدهد در واقع لینک خارجی صورت گرفته است که از این سو سایتی که لینک را دریافت کرده است یعنی بک لینک دریافت نموده. استفاده از بک لینک برای سایت زمانی خوب می باشد که سایت لینک دهنده از رتبه و امتیاز خوبی نزد گوگل برخوردار باشد. سایت های خبری برای لینک گرفتن گزینه های خوبی می باشند. سایت های خبری از بازدید بالا برخوردار هستند و مداوم در حال آپدیت شدن می باشند. با انواع بک لینک در این مقاله با شما خواهیم بود. اینکه چه بک لینکی خوب است را خواهیم گفت.

چرا بک لینک مهم است؟

بک لینک ارزش خاصی در سئو SEO سایت دارد، زیرا نشانه یک ” رائ اعتماد ” از سایر سایت ها به شما می باشد.

در واقع، بک لینک یک راه ارتباطی برای برقرار کردن اعتماد موتور های جستجوگر به مطالب ما می باشد. اگر تعدادی سایت به صفحات یا وب سایت شما لینک دهند، این کار باعث می شود که موتور های جستجوگر نتیجه بگیرند که محتوای با ارزشی را منتشر نموده اید و این کار تاثیر مستقیم بروی رتبه شما در نتایج جستجو SERP خواهد داشت. بنابراین، بک لینک می تواند تاثیر مثبت بروی سایت شما و موقعیت سایت در نتایج جستجو باشد.

ایجاد کردن و گرفتن بک لینک

یک جزء ضروری از ایجاد کردن بک لینک off-page SEO می باشد. فرايند به دست آوردن لینک به دو موضوع لینک گرفتن یا لینک ساختن اشاره میشود.

برخی بک لینک های با ارزش تر از بقیه می باشند. پیوند یافتن با سایت های با اعتماد، محبوب، محبوب خیلی بهتر از سایت های بدرد نخور، الکی و نامرتبت می باشد. لینک ها به صورت follow باشند یا nofollow بسيار اهمیت پذیر است. در نظر داشته باشید همانطور که در بالا گفتیم، لینک هایی با ارزش است که از سایت های معتبر و مفید دریافت گردد.

برخی Back link های نسبت به بقیه ارزش بالاتری را دارند، وقتی می خواهید لینکی را دریافت یا پرداخت نمایید کلماتی را انتخاب کنید که با سایت ارتباط مستقیم داشته باشد و صفحاتی را برای لینک سازی انتخاب کنید که دارای ارزش بالا، محتوای عالی، مورد دسترس بودن موتور های جستجو و غیره باشد. هر لینکی که می سازید چه فالو یا نافالو بود در انتخاب کلمه احتیاط لازم را داشته باشید که در صورت انتخاب صحیح باعث ارزش بالایی را می توان قائل نمود.

نتیجه تحقیق بک لینک Backlinks رقابتی

نتیجه بک لینک گرفتن ممکن است زمان بر باشد، سایت های تازه یا کسانی که در حال گسترش لینک کلمات کلیدی خود هستند کار سختی را در پیش خواهند داشتن زیرا نمی دانند چه کلماتی و صفحاتی درست است و از کجا باید شروع نمود. شما می توانید با بررسی موقعیت سایت و کلمه کلیدی مورد نظر ارزش آنها را متوجه شوید و با بررسی درست اقدام به پیروزی در رقابت نتایج جستجوی گوگل جایگاه مناسبی را دریافت نمایید.

فروش بک لینک های درست و غلط

بسیاری از مجموعه ها با تبلیغات فراوان اقدام به فروش بک لینک می نمایند، به اینصورت که این مجموعه ها با در اختیار داشتن تعداد زیادی سایت در زمینه های مختلف و همچنین توسط ربات هایی که در اختیار دارند اقدام به این کار می نمایند. در نظر داشته باشید که وقتی اقدام به پرداخت مبلغی جهت خرید بک لینک می نمایید در واقع دارید خود را به درون چاه می اندازید و از لیست نتایج گوگل خارج میشود مگر اینکه این بک لینک ها طبق گفته های بالا کاملا رعایت گردد و درون سایت هایی قرار بگیرد که با زمینه کاری شما ارتباط مستقیم داشته و دارای رتبه خوبی برخوردار باشند.

وقتی میخوای بک لینک برای سایت املاک بگیری آیا میشه لینکت رو داخل سایت لباس فروشی بذاری؟ آخه کسی که میخواد لباس بخره، آچار میخواد چکار!!!

خوب معلومه گوگل هم میندازت بیرون.

مطالب مرتبط با موضوع

چگونه بک لینکی ارزش دارد ؟

بک لینک Backlinks باید دارای ارزش خوبی باشد. اینکه برویم درون یک سایت و درخواست کنیم که لینک ما را در قسمت ستون راست ، چپ یا هر جایی از سایت خود به صورت ثابت قرار دهد ، خوب است ولی قدیمی شده.

امروز لینک هایی برای سایت مفید هستند که به صورت ریپورتاژ باشند. ریپورتاژ ها بلک لینک های خوبی برای سایت به شمار میایند.

در نظر بگیرید که برای گرفتن رپورتاژ از سایت های معتبر و پر بازدید استفاده کنید. همچون سایت های خبری.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع می توانید مقاله رپورتاژ آگهی چیست ؟ را مطالعه کنید.