در این مبحث به موضوع رقص گوگل Google Dance خواهیم پرداخت، سایت ها برای به دست آوردن رتبه عالی در نتایج گوگل با یکدیگر رقابت دارند که ممکن است آنها در تعدادی کلمات کلیدی با یکدیگر مشترک باشند، اگر شما هم تعدادی کلمات کلیدی خواص را برای خود مد نظر گرفته اید و هر روز جهت مشاهده رتبه کلمه کلیدی خود به جستجوگر گوگل مراجعه میکنید حتما متوجه موضوع ما شده اید که ناگهان رتبه کلمه کلیدی شما به شدت کاهش یا رشد داشته است.

بعضی مواقع دیده شده کاربران با کاهش رتبه سایت خود و عدم آگاهی از گوگل دنس مرتکب اشتباهات دیگر می شوند و حتی بسوی سئو کلاه سیاه میروند.

دست نگه دارید! گوگل رقصش گرفته.

چرا گوگل رتبه ها را جا به جا میکند؟

چرا گوگل رتبه ها را جا به جا میکند؟

روزانه مطالب فراوانی توسط سایت های ساخته شده در دنیای وب انتشار میابد و در کنار آنها سایت های جدید ساخته می شود، موتور جستجوگر گوگل به دنبال خدمات بهتر بوده تا نتایج مطلوب تری را در اختیار بازدید کنندگان خود قرار دهد، از این سو با جابجا کردن رتبه ها به آنالیز مطالب جدید می پردازد تا با امتیاز دهی به آنان، این شانس را در اختیار همه قرار میدهد، در نظر داشته باشید که این جابجایی ها برای مدت زمان کوتاهی می باشد.

از Google dance بهره ببرید :

شما میتوانید با انتشار مطالب جدید و پرمحتوا، بازدید کنندگان را در زمانی که گوگل شما را در صفحه اول گوگل و سطر نتایج نمایش میدهد، در سایت خود نگه دارید و به گوگل بگویید که محتوای من مفید است.

مطلبم مفید است ولی در نتایج گوگل رتبه خوبی ندارم!

تا بحال به این موضوع برخورد کرده اید که مطلب پر محتوا و عالی منتشر کرده اید ولی صفحات اول و دوم نتایج گوگل، سایت شما قرار ندارد، این موضوع 2 علت میتواند داشته باشد:

  1. در زمان google dance اقدام به جستجو نموده اید.
  2. نکات SEO در مطلب گذاری را رعایت نکرده اید.

دلیل کارکرد Google Dance با یک مثال :

در نظر داشته باشید که در یک مسابقه رقص، شرکت کنندگان در مقابل داوران در حال خود نمایی و نمایش حرفه های خود می باشند تا بتوانند بهترین امتیاز را دریافت نمایند، خودتون متوجه میشید که هر داور یه اشوه میاد و با تغییر آهنگ یا روش های دیگه که قبلا سر بقیه آورده شما رو به تغییرهای ناگهانی مجبور می کنند، حالا شما باید بتونید این موضوع رو مدیریت کنید.

رقص گوگل هم به همین صورت هستش و با تغییرات ناگهانی موجب جابجایی های رتبه خواهد شد، پس مراقب باشید که خراب نکنید و در زمان اشوه اومدنش با روش های درست و تجربه هایی که دارید از آن به نحوه احسنت استفاده نمایید.