وبسایت هایی که طراحی و توسعه میابند در راستای هدف درآمدزایی انجام می گیرند. اینکه از چه روشی به کسب درآمد از سایت برسید کاملا متفاوت و با توجه به فعالیت شما درون وبسایت تعیین می گردد. مسلما یک سایت فروشگاه با یک سایت خبری روش درامد مختلفی را دارند. اگر برای شما هم سوال وجود که چگونه از وبسایت کسب درآمدزایی نماییم؟ قادرید با ما در این مقاله همراه شوید تا روش های مختلف را بازگو و برخی از سایت ها را آنالیز نماییم. اینگونه روش درآمدزایی از وبسایت را کاملا آشنا و قادرید اقدام به راه اندازی وبسایت شوید.

روش درآمدزایی از وبسایت

روشهای مختلفی برای انجام اینکار وجود دارد. بستگی به وبسایت و مهارت شما دارد. به صورت کلی اگر قادر به خرید و فروش هستید ، نیاز است که از سایت های فروشگاهی استفاده نمایید. اگر هنری دارید که قادرید آن را به ارمغان آورید، کافیست یک وبسایت معرفی یا شرکتی ایجاد نمایید. اگر واسطه گری بلدید که قادرید از وبسایت هایی که خریدار را به فروشنده میرساند ( همانند دیوار) نیز ایجاد نمایید. از سوی دیگر در صورت تمایل به خبرهای پراکنده هستید که از روش تبلیغات کسب درآمد می نمایید.

در این قسمت به صورت کلی روش های برتر درآمدزایی از یک سایت به روش های زیر قابل انجام است.

  • فروش محصولات فیزیکی ، آموزشی
  • تبلیغات متنی ، تصویری و بسیاری دیگر (همانند سایت های خبری)
  • همکاری در فروش (دریافت کمیسیون) یا تبلیغات کلیکی

به صورت کلی در سه روش بالا شما قادر به درآمدزایی شخصی هستید. اینکار اصلا نیاز به دفتر ، شرکت و فروشگاه نیست. البته وجود این موارد موجب افزایش درامد شما می شود. ولی چون هدف ما در این قسمت درآمدزایی از وبسایت است، تمرکز بیشتری به این مورد قرار میدهیم.

فروش محصولات فیزیکی و دانلودی

فروش محصولات فیزیکی و دانلودی

اگر شما قادر به فروش کالا یا محصولات غیر فیزیکی هستید. از این روش قادر به دریافت مبلغ و کسب درآمد هستید. از اینگونه وبسایت ها بسیاری در حال فعالیت هستند و شما قادرید آنان را مشاهده نمایید.

محصولات فیزیکی

مجموعه هایی که دارای محصولات هستند. همانند قطعات خودرو ، ابزار و بسیاری دیگر که قابل لمس می باشند. در این روش مدیر وبسایت اقدام به معرفی محصولات درون وبسایت و مشتری اقدام به خرید و پرداخت آن می نماید.

محصولات دانلودی

به محصولاتی گفته می شود که فیزیکی و قابل لمس نیستند. همانند آموزش ، نمونه سوال و بسیاری دیگر که شما آنان را دانلود می نمایید و درون PC یا تلفن همراه خود اقدام به مطالعه می نمایید. بسیاری از کتاب ها امروزه به صورت PDF و با قیمت کمتر در این روش به فروش میرسند.

مجموعه نمای من نیز از این روش برای فروش آموزش های خود استفاده می نماید. آموزش طراحی سایت و بسیاری از موارد که به سراسر کشور و توسط ایمیل ارسال می گردد.

تبلیغات متنی ، تصویری

تبلیغات متنی ، تصویری

اگر روش قبلی شامل شما نمی گردد جای نگرانی نیست. شما قادر هستید از هنر دیگر خود استفاده نمایید. امروزه خبر ها بسیار است که از جامعه هنری ، سیاسی و بسیاری دیگر را پوشش می دهد. اینگونه سایت ها زحمت بیشتری نیاز است. زیرا از رقابت بالایی برخوردار است.

ولی نیاز به حرفه خاصی نیست. بلکه فقط نیاز به اندکی کنجکاوی و ایجاد خبر می باشد. البته خبر و اطلاعاتی که میدهید باید صحیح باشد تا خوانندگان به شما اعتماد و جذب سایت شما شوند. سایت طلا نمونه ای از این روش می باشد.

روش درامدزایی از تبلیغات متنی و تصویر در سایت

در اینگونه از وبسایت ها شما کالا یا اخبار نمی فروشید. بلکه با ایجاد خبر موجب افزایش بازدید سایت می شوید که از روش های زیر قادر به درآمد زایی هستید.

  • تبلیغات متنی
  • تبلیغات تصویری
  • رپورتاژ
  • درآمد کلیکی

به صورت کلی موارد بالا اینگونه عمل می نمایند که شما به دلیل بازدید بالا، مشتریان متفاوت با مشاغل مختلف از شما درخواست می نمایند که در صفحات مختلف، محصولات آنان را تبلیغ نمایید و به شما به صورت ماهانه مبلغی را پرداخت نمایند.

مبلغ اگهی با توجه به میزان بازدید سایت شما متفاوت است که در تبلیغات کوچک به ماهی 30 میلیون تومان نیز میرسد.

درآمد کلیکی چیست؟ برخلاف بالا شما دیگر از آگهی دهنده مبلغی دریافت نمی نمایید و آگهی آن را درون سایت خود قرار میدهید. با توجه به هر تعداد کلیکی که از سوی کاربرای به روی تبلیغ میخورد. شما درآمدزایی می نمایید. در این روش خود مشتری اقدام به ارائه آگهی نیست. بلکه از یک سایت واسط استفاده می گردد که در آینده برای شما در این خصوص توضیح میدهیم.