تفاوت پسوند دامنه و تحریم موضوعی که برای شروع هر سایتی ، مشتریان را دچار دغدغه ذهنی می نماید و نیاز به داشتن اطلاعاتی می نماید. تفاوت ir و com چیست و چه ملاک هایی را مد نظر داشته باشیم. تحریم کردن دامنه را در این مقاله اشاره خواهیم کرد و بر اساس جمع بندی هایی که در این بخش به شما خواهیم آموخت، می توانید پسوند درستی را برای سایت خود انتخاب کنید.

تفاوت پسوند دامنه در تحریم

این مقاله در خصوص پسوند دامنه تفاوت هایی که در تحریم خواهد داشت پرداخته ایم ، اگر شما در خصوص اینکه چه اسم دامنه ای را میخواهید انتخا کنید و راهنمایی نیاز دارید. پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را قبل از ادامه خواندن این مقاله نگاهی بندازید.

چه دامنه ای انتخاب کنم ؟

اسم دامنه را با توجه به مقاله معرفی شده به خوبی انتخاب کردید و حالا میخواید بدونید که از بین این همه پسوند ، چه پسوندی رو برای اسم سایتون انتخاب کنید.

همانطور که میدانید پسوندهای زیادی وجود داره و تازگی ها چند تا دیگه هم اضافه شده ، لیست زیر رو ببینید:

لیست پسوند دامنه ها

  • آی آر ir
  • کام com
  • نت net
  • ارگ org
  • کو co
  • سایت site
  • و خیلی های دیگه

بله خیلی پسوند دامنه داریم ولی بیشتر استفاده دامنه داخل دوتاست که خیلی هم معروف هستند : “ir” و “com” سومین دامنه که استفاده میشه ولی کمتر “net” هستش.

چرا Co و Org را نگفتیم؟

پسوند Co برای شرکت ها هستش و به سایت هایی تعلق می گیره که ثبت شرکتی شده باشند و هر شخصی نمی تونه همانند “کام” و “آی آر” راحت ثبت کنه.

پسوند Org هم برای سازمان ها هستش ، مثل نیروی انتضامی ، سپاه و امثال این موارد که سازمان محصوب میشن.

چرا Net کمتر از ir و com استفاده میشه؟

محدودیتی برای ثبت این پسوند نیستش ولی چون قیمت بالاتری نسبت به دو مورد دیگه داره ، استقبال کمتری ازش میشه.

دامنه دات آی آر تحریم هستش؟

کشور ما از اولش در تحریم هایی بوده که هر بار متفاوت به شمار میامد ولی در خصوص دامنه ها باید ببینیم منظور از تحریم چه هست.

ولی ما تحریم هایی که در خصوص دامنه .ir اتخاذ شده و ممکنه که اتخاذ بشه را خواهیم گفت. هدف ما از نظر گوگل می باشد.

گوگل دامنه ir بر اساس دستوالعمل کشور خود در خصوص استفاده از خدمات گوگل تحریم نموده است ، مثلا در است از ادورز گوگل .

دامنه ir

ولی در خصوص موتور جستجوگر خود تحریم ها خیلی کم و زمان های کوتاه به شمار میاید . در صورتی که میخواهید در موتور جستجوگر ها در نظر بگیرید ، جای نگرانی نیست ولی ممکن است تحریم ها سخت بشه و داخل سرچینگ گوگل سایت ها با این پسوند دیده نشوند. ولی بر اثر تجزیه و تحلیل ها اینکار برای گوگل خسارت های زیادی را در آینده به دلیل استفاده کمتر را متحمل شود. چگونه ؟

برنامه Google play را نظر بگیرید که تمام ایرانی ها با داشتن برنامه اندروید اقدام به نصب این نرم افزار به صورت پیشفرض یا نیاز بروی گوشی خود دارند. هر لحظه که بخواهند برنامه ای را از گوشی شما پاک کنند به راحتی اینکار را خواهند نمود.

ولی اگر این برنامه را رایگان در اختیار قرار نمی دادند ، قادر به انجام اینکار نخواهند بود ، چون مردم به سمت برنامه ها و سیستم عامل های دیگری خواهند رفت.

پاک شدن تلگرام طلایی یکی از این برنامه هایی بود که توسط این نرم افزار از داخل تمام گوشی های ایرانیان بدون اختیار کاربران پاک شد.

دامنه ir در سایت ایرنیک توسط نماینده ها و مستقیم ثبت میشود که فرقش در مبلغ پرداختی هستش.

دامنه دات کام تحریم میشه؟

دامنه .com که تحریم نمیشه آقا ! برای خارج از ایران هستش ولی به راحتی ازمون میگیرن. وووواوووو چطوری؟!

دزدیدن دامنه دات کام

مثلا میخوان ایران رو تحریم کنن و میگن دامنه فلان دات کام که برای شرکت ایرانی هستش و خیلی مهم رو تصاحب کنید. دسترسی رو از شما ایرانی میگیرن و میگن برای خودمونه. شما هم کاری نمی تونی کنی و بگی روزی از نو ، روزگاری از نو . یه دامنه آی آر ثبت کنی و سایتت رو روی دامنه جدید نمایش بدی.

مقاله زیر کمک شایانی در تاثیر پسوند دامنه در سئو سایت شما گفته شده که پیشنهاد می کنیم بخوانید.

تاثیر پسوند دامنه در سئو

نتیجه گیری :

نتیجه گیری کنید و از سه مقاله ای که برای شما قرار دادیم استفاده کنید ، انتخاب صحیح نام و پسوند دامنه به شما در رشد کسب و کارتان کمک شایانی خواهد نمود. دامنه خوب همانند شماره شناسنامه های قدیم که دو الی سه رقمی بود و راحت حفظ میشد. دامنه بد همچون شماره شناسنامه های متولدین 1368 به بعد هستش که شدن ده رقمی و خیلی سخت حفظ میشه. ولی خوبیش اینه که با کد ملی یکی شده.

پس دنبال دامنه بدی باشید که خوب بشه