چه اسم دامنه ای برای سایت خود انتخاب کنیم ؟ موردی مهم که ابتدای شروع داشتن یک سایت برای یک عمر. انتخاب دامنه سایت پله اول بعد از تصمیم گرفتن داشتن یک سایت می باشد. چه دامنه ای ثبت کنیم از مواردی است که مشتریان با آن درگیر هستند و باید توجه زیادی به آن داشته باشند. نگران نباشید انتخابش آسان است اگر چند نکته را خوب رعایت کنید.

نام و پسوند دامنه در بهینه سازی سایت

آدرس سایت یعنی آدرسی که برای سایت خود مشخص می کنید که مشتریان بتوانند با آن به صورت مستقیم وارد سایت شما شوند. مانند سایت ما که دامنه آن nemayman می باشد. هر دامنه دارای پسوند می باشد که تنوع مختلف بر اساس نوع کاربرد استفاده میشود که پر استفاده ترین آنها com و ir است. در خصوص پسوندها می توانید مطلب تاثیر پسوند دامنه در بهینه سازی سایت را مطالعه کنید.

چه اسم دامنه ای برای سایت خود انتخاب کنیم ؟

حالا که تصمیم گرفتید سایت داشته باشید، با ما همراه باشید تا موارد مورد نیاز برای انتخاب یک دامنه را به صورت مختصر به شما بیاموزیم.

انتخاب هدف از داشتن سایت

هدف خود را مشخص کنید که انتخاب دامنه شما برای داشتن یک سایت رزومه ای، شخصی ، شرکتی ، فروشگاهی ، کسب درآمد میباشد. اگر قصد غیر از کسب درآمد بیشتر را دارید، می توانید فقط مورد اول را رعایت کنید. ولی در زمان کسب درآمد نیاز به رعایت نکات بیشتر می باشد تا بهینه سازی دامنه انجام شود.

دامنه کوتاه و آسان

سعی کنید دامنه ای را انتخاب کنید که از تعداد حرف کمتری استفاده شده باشد و به آسانی در ذهن بازدیدکنندگان شما باقی بماند. دامنه nemayman از 8 کاراکتر و دو سیلابی می باشد. ذخیره دامنه به آسانی در ذهن بازدیدکنندگان باقی خواهد ماند.

نمای تو همون نمای من هستش، این نمای من که نمای من رو میسازه.

دامنه معنی دار یا ترجمه شونده

این که دامنه ای انتخاب کنید که انگلیسی باشه و گوگل ترجمه کنه خیلی خوبه ولی امروزه در کشور ما سطح دانش زبان انگلیسی زیاد بالا نیست و ذخیره شدن در ذهن مشتریان برای حضور داشتن در دفعات بعد سخت است. ببینید نمای من به انگلیسی می توان گفت my view حال ما به مشتریانمان بگیم برید داخل سایتمان به آدرس مای ویو، چند درصد درست می نویسند!

ولی مردم به صورت فینگلیش خوب می نویسند و بهشون میگیم برید داخل سایتمون به آدرس نمای من. درست است دو موضوع سئو سایت در این قسمت مطرح میشود، در انتخاب این دامنه دیگر گوگل ترجمه نمی تواند انجام دهد ولی اگر ما میخواستیم از ترجمه گوگل استفاده کنیم چون کار ما طراحی سایت است باید میذاشتیم Design Web my view که برای مشتریان سخت است.

ما امتیاز سئو ترجمه دامنه را از دست داده ایم ولی امتیاز سئو های بیشتری همچون طول کوتاه دامنه ، راحت نوشتن از سوی مشتریان ، معنا دار بودر برای ما ایرانی ها ، راحتی ذخیره شن در ذهن ها برای مراجعات بعدی را به دست آورده ایم.

امتیاز بیشتر از 1 بهتر از مساوی یک است.

انتخاب اسم دامنه سایت نزدیک به برندهای معتبر

برندهایی که در کشور معروف هستند با تبلیغاتی که انجام داده اند در بین مردم و ذهن آنها جای باز کرده است وحال اگر شما نزدیک به آنان اسم انتخاب کنید در ذخیره شدن ذهن ها موفقتر عمل خواید نمود. اگر قصد طراحی سایت ابزار را دارید برندهای معروفی همچون بوش ، سامسونگ ، ال جی هستند که می توانید نزدیک به اینان انتخاب کنید.