سرعت باز شدن سایت یکی از گزینه های مهم در لیست گوگل جهت نمایش نتایج جستجو میباشد، موتور جستجوگر گوگل زمان باز شدن سایت ها را چک میکند و بر اساس آن به سایت مذکور نمره خواهد داد و این فاکتور در زمانی که شخصی مطلب مورد نظری را سرچ مینماید، سایت هایی در نتایج گوگل رتبه بهتری را خواهند داشت که از فاکتور Lode page نمره خوبی گرفته باشند.

زمان Load سایت

یک سایت باید در کمتر از چند ثانیه بارگذاری شود و کاربر بتواند از آن استفاده نماید، فاکتور هایی که در زمان لود سایت تاثیرگذار میباشند شامل موارد زیر می باشد:

تصاویر

تصاویرها به دلیل گرفیکی بودن دارای حجم بالایی می باشند که باعث خواهد شد سایت دیرتر باز شود، دیده شده است کاربرانی که حرفه طراحی سایت نداشته اند با قرار دادن تصاویر حجم بالا که معمولا تصویر به ۲مگ هم خواهند رسید، در سایت قرار داده اند که با وجود سرعت اینترنت ضعیف موجب ترک بازدید کننده از سایت میشود. در قرار دادن تصاویر دقت کنید و آنها را با حجم کمتری قرار دهید و حد الامکان از تصاویر کمتری استفاده شود.

توجه داشته باشید سایت هایی که توسط گروه طراحی سایت نمای من ساخته میشود با وجود روش های استفاده تصاویر می توانیم تصاویر زیادی استفاده کرده و لود سایت را پایین نگه داریم.

خطای کد

اگر سایت شما از استانداردهای کدنویسی بهره مند نباشد منجرب ایجاد خطا در زمان باز شدن سایت و مانع از خواندن ادامه مطالب توسط موتورهای جستجو میشود که این عامل ارتباط مستقیم با قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل دارد.

میتوانید سایت خود را از سایت https://validator.w3.org چک نمایید.

کد نویسی سایت

ساخت سایت توسط کدهای برنامه نویسی متعددی اعم از php,html,java,asp و سایر استفاده میگردد، که بعضی طراحان جهت راحتی و زیبایی سایت از کدهای از پیش ساخته شده با حجم های بالا استفاده میکنند در حال که ممکن از ۲۰۰۰ خط موجود در یک فایل فقط نیاز به ۲۰ خط آن باشد، وقتی فایلی در سایت فراخوانی میشود کل خط ها خوانده و اجرا میشود.

برنامه آماده ای برای چک کردن این موضوع نمی باشد و باید توسط متخصصان ساخت سایت انجام گردد.

فاکتور های متعددی در این زمینه میباشد ولی مهمترین آنها را در این قسمت گفته شد.

میتوانید سایت خود را در سایت GTmetrix چک کنید و زمان لود سایت خود را متوجه بشوید و در جهت درست شدن آن اقدامات لازم را انجام دهید.

راهنمای استفاده از GTmetrix جهت چک کردن لود سایت

وارد سایت GTmetrix میشوید و آدرس سایت خود را وارد کنید ، در نهایت دکمه Analyze را بزنید.

نتیجه بر اساس حروف انگلیسی رتبه بندی میشود که حرف A درجه اول و به ترتیب به بعد میباشد.

نتیجه سایت نمای من به شکل زیر میباشد.

Gtmetrix