ما از لینک دهی به مقالات دیگه گفتیم یا اینکه چطوری وقتی روی یه کلمه کلیک شد به یه صفحه دیگه بریم. ولی اینکه چطوری به نقطه یا خطی مشخص از همون صفحه هدایت بشیم . مثلا وقتی رو این کد html کلیک کردیم ، داخل هیمن صفحه قسمت کدی که قرار داده شده رو نشون بده. کد html رفتن به نقطه ای از صفحه سایت آسون ، فقط باید یه آیدی و لینک ایجاد کنید. از نظر سئو هم مشکلی نداره.

تاثیر لینک داخل خود صفحه

وقتی میخوایم یه توضیح بیشتری در خصول یک کلمه یا جمله داخل همون صفحه ارائه بدیم و برای منظم شدن از اینکه اصل آموزش یا گفته هامون از ذهن کاربر نپره می تونیم اینکار رو استفاده کنیم.

یا اینکه در سایت هایی که دیدی از لیست های ویکی پدیایی استفاده کردن ، از این روش استفاده میکنن. مطلب ساخت فهرست داخل نوشته رو ببینید از این روش استفاده کرده و در موردش توضیح دادیم.

ببینید مثلا من اینجا دارم در مورد اینکه چه تاثیر داره باهاتون صحبت می کنم و میگم میشه از کد html برای اینکار استفاده کنم. حالا ببینید داخل همین خط کد html رو لینک دادم به قسمت توضیحات نحوه استفاده کردنش.

این مسائلی هستش که هر کاربر برای اینکه بخواد مدیریت بهتری رو صفحات خودش داشته باشه و کار را برای خوانندگان مقالاتش بهبود ببخشیه ، می تونه استفاده کنه.

کد html رفتن به نقطه ای از صفحه سایت

برای اینکار فقط لازم دو خاصیت را داخل تگ html جاهایی که میخواید استفاده کنید ، قرار بدید.

نحوه استفاده :

اول اینکه نقطه ای از سایت رو که میخواید با کلیک کردن به اونجا هدایت بشید رو تعیین کنید و یه تگ داخلش قرار بدید. مهم نیست چه تگ از html باشه.

اگر هم اونجا یک تگ وجود داره که فقط کافیه خاصیت id براش تعریف کنید. مثلا برای اینکار می تونید اینجوری استفاده کنید.

<p id="inja"></p>

حالا که نقطه مورد نظر را تعیین کردید برید و اون کلمه یا تصویری که میخواید وقتی کاربر ها روش کلیک کردن ، هدایت بشن به نقه اینجا رو لینک بهش بدید.

می تونید اینجوری استفاده کنید.

<a href="#inja" >see here</a>

فکرش هم میکردی که انقدر آسون باشه؟

البته اگه از وردپرس استفاده می کنی ، این قابلیت رو راحت تر می تونی استفاده کنی. که داخل لینک که بالاتر معرفی کردیم ، توضیحات کاملی داخلش ارائه شده.