چک کردن دامین جهت آزاد بودن دامنه برای ثبت و خرید در راستای شروع ساخت و داشتن یک سایت انجام می پذیرد. گروه طراحی سایت نمای من در جهت خدمات رسانی به مشتریان عزیز در زمینه Check Domain صفحه ای را بر این مبنا طراحی و پیاده سازی نموده است.

برای اینکه بتوانید چک کنید که آدرس وبسایت مورد علاقه شما آزاد برای ثبت است یا خیر می توانید از صفحه چک کردن دامین سایت نمای من استفاده نمایید.

ورود به صفحه چک کردن دامین

چرا باید از چک کردن دامین استفاده کنیم؟

دامین چیست؟

دامین (Domain) همانند یک کد ملی برای هر شخص می باشد. دامین وقتی شما آنرا خریداری می کنید و تا زمانی که اقدام به تمدید آن خواهید کرد، در تصرف شما بوده و به عنوان یک برند برای شما اعمال کار می کند.

دلیل استفاده از Domain Checker

برای اینکه بدانیم اسمی که پیدا کردیم را می توان از آن خود کرد یا اینکه قبل از شما، شخصی دیگر آنرا ثبت کرده است یا خیر، از دامین چکر استفاده می کنیم.

چک دامین ها بر اساس هویز، DNS و سایر گزینه هایی که مشخصات صاحب دامنه را نشان میدهد، کار می کنند.

پسوند دامین ها

پسوند دامین چیست؟

به زبان ساده بگوییم » اگر به آدرس وبسایت ها توجه کنید، همه آنها بعد از یک نام که می تواند کوتاه یا بلند باشد به نقطه ختم شده و بعد از نقطه کاراکترهایی آمده است. به این کاراکتر ها پسوند گفته میشود.

همانند : Nemayman.com که در این قسمت پسوند com می باشد.

برخی از پسوند دامین ها

  • com
  • ir
  • net
  • org
  • info
  • biz
  • co

چک کردن دامنه

برای اینکه بدانیم دامنه ای را می توان ثبت کرد یا خیر به تنهایی به زدن آدرس دامنه در نوار آدرس کافی نیست. چک کردن دامنه باید به درستی و از سوی سایت های آنلاین مورد بررسی قرار بگیرد. برخی از دامنه ها ثبت شده هستند ولی با زدن آنها در نوار آدرس نمی توان متوجه شد و ممکن است برخی افراد آن را ثبت کرده ولی سایتی راه اندازی نشده باشد.

با استفاده از صفحه ایجاد شده در وبسایتمان این کاربرد را برای کاربران راحت نموده ایم. بررسی آزاد بودن دامنه با استفاده از ورود نام دامنه و چند کلیک ساده می توان تمام پسوند های قابل ثبت در دنیای مجازی را مشاهده نمود.

بررسی دامنه آزاد به شما این موضوع را نمایش خواهد داد که دامین آزاد است و می توان آن را ثبت نمود.