هاست چیست ؟ Host فضایی برای نگهداری اطلاعات در طول شبانه روز بدون قطع شدن می باشد. هاست همانند هارد یک کامپیوتر که اطلاعات شما را به صورت شخصی نگهداری می کند و در زمان نیاز می توانید به آن مراجعه کنید می باشد فقط با این تفاوت که هاست در فضاهای بزرگتر و بیشتر ارائه خواهد شد و می توانند طول 7*24 روز به صورت آنلاین ارائه سرویس نمایند.

هاست

هاست اولین نیاز در طراحی سایت می باشد به گونه ای که هاست اطلاعات سایت ساخته شده را نگهداری می نماید و مراجعین با جستجو در صفحات گوگل می توانند سایت شما را مشاهده نمایند بدون نیاز به آنلاین بودن شما و کامپتورتان.

برای انتخاب host باید طبق ویژگی هایی که مورد نیاز دارید آنها را انتخاب نمایید. با هم به برخی از آنان بپردازیم:

  1. نوع هاست : هاست ها بر اساس نوع برنامه نویسی به دو نوع هاست ویندوز و هاست لینوکس تقسیم بندی می شود که این موضوع با توجه به استفاده از هاست مرتبط خواهد شد. لینوکس محبوبیت بیشتری نسبت به دیگری دارد.
  2. فضای هاست : به میزان حجمی گفته میشود که شما می توانید اطلاعات خود را درون آن قرار دهید. همانند هارد کامپیوتر یا رم گوشی می باشد که با وارد کردن اطلاعات و تصاویر باعث پر شدن می باشد که برای رفع آن دو راه خواهید داشت ، فضای خود را زیاد تر نمایید یا اینکه اقدام به پاک کردن فایل های بیهوده نمایید.
  3. پهنای باند : به میزان آی پی که می توانند وارد سایت شما شود می گویند. اگر بخواهیم با یک مثال بگوییم ، اینگونه است : خانه را در نظر بگیرید هر چه بزرگتر باشد تعداد افراد بیشتری می توانند وارد شوند. زمانی که خانه پر شود دیگر پهنای شما تمام شده و درب سایت بروی بازدید کنندگان جدید بسته شده و قادر به دیدن سایت نیستند.
  4. موقعیت هاست : هاست ها برای ما به دو موقعیت تقسیم می شوند. هاست ایرانی و هاست خارجی. به صورت مفید و مختصر بخواهیم بگوییم اینگونه است . هر چه هاست به کاربرانی که سایت شما را مشاهده می کنند نزدیکتر باشد بهتر است.
هاست چیست ؟ Host
هاست چیست ؟ Host

تازه شروع کردی هاست نخر

خرید هاست زمانی نیاز است که شما بخواهید سایتتان در دسترس عموم قرار بگیرد. در صورتی که تازه شروع کرده اید می توانید قبل از به اتمام رسیدن از برنامه ویندوز تبدیل کامپیوتر به هاست استفاده نمایید.

ویژگی های هاست خوب

یک هاست خوب باید سایت ها را بدون قطعی به نمایش در آورد و از سرعت بالایی برخوردار گردد، در صورت قطع شدن سایت در طول روز موجب نارضایتی بازدیدکنندگان از سایت خواهد شد و این عامل موجب می گردد تا طراح سایت برا نگهداری سایت های خود از HOST دیگری استفاده نماید.

در صورتیکه نمی دانید چه هاستی خرید کنید و چه مشخصاتی داشته باشد می توانید از قسمت نظرات همین بخش فعالیت خود را به ما بگویید تا شما را راهنمایی نماییم.

مبلغ هاست

مبلغ هاست دارای قوانین ثابتی نمی باشد که به ازای هر مگابایت چه مقداری دریافت گردد. مبلغ هاست بر اساس نوع پشتیبانی و شرایط UP بودن هاست متنوع می باشد . هر ارزانی بی دلیل نیست.

در قسمت توضیحات هاست اطلاعاتی را ارائه نمودیم که تاثیر مستقیم بروی مبلغ هاست خواهد داشت.

  • نوع هاست
  • فضای هاست
  • پهنای هاست
  • موقعیت هاست

هر چه این شرایط بیشتر باشد قیمت سرور بالا خواهد رفت . در گذشته به دلیل ارزان بودن ارز که دلار استفاده میشد ، هاست های خارجی از هاست ایرانی ارزان تر بود به گونه ای که همه به سوی هاست های خارجی رفته و می توانستیم قیمت هاست خارجی نسبت به هاست ایرانی را 1/3 اعلان نماییم ولی امروزه به دلیل افزایش سرسام آور در سال 1399 قیمت دلار ، این موضوع بالعکس شده و قیمت هاست ایرانی یک سوم هاست خارجی شده و مردم در حال مهاجرت به داخل هستند.

تاثیر مستقیم هاست بروی ایمیل

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که از ایمیل های شرکتی همچون INFO استفاده می کنید و با سایر کشور ها در ارتباط هستید باید این را بدانید که همه هاست ها از ارسال و دریافت با ایمیل های کشورهای دیگر پشتیبانی نمی کنند و باعث عدم ارسال و دریافت خواهند شد ، این از تجربیات طراحی سایت نمای من در خصوص مشتریانی که به این علت در حال حاضر با مجموعه ما در حال فعالیت هستند، می باشد.

پشتیبانی هاست

پشتیبانی هاست علاوه بر موارد گفته شده، باید همچون طراحی سایت پاسخگوی مشکلات آنی بجود آمده در سریعترین زمان باشد، در صورتی که مشتری بخواهد تغییراتی را اعمال کند یا مشکلی دارد سریع پاسخگو بوده و مشکل برطرف گردد.

پشتیبانی سایت

مجموعه نمای من در زمینه پشتیبانی سایت فعالیت دارد که برای مشتریان خود به صورت ویژه از پشتیبانی هاست استفاده خواهد نمود و این خدمت را به آنان خواهد داد. ما قادر هستیم سایت هایی که ایجاد می نماییم ، هاستشان را تامین نماییم از این سو قادر هستیم در هر زمان این خدمات را به صورت ویژه و سریع عرضه نماییم.