اگر با خطای 404 در باز شدن صفحات سایت روبرو هستید در حالیکه صفحه اول سایت به خوبی باز خواهد شد باید بدانید که در درجه اول دستکاری کرده اید یا خیر. خطای 404 صفحات زمانی رخ خواهد داد که شما اقدام به تغییر آدرس پیج های سایت خود نموده اید. زمانیکه آدرس با حتی کوچکترین تغییر پیدا کند موجب میشود که شما با صفحه 404 روبرو شوید. این موضوع را جدی بگیرید و اجازه ندهید مدت طولانی با آن روبرو شوید به این دلیل که از سوی گوگل صفحات شما حذف خواهد شد و نمرات منفی برای شما صادر میشود.

در صورتی که با هر CMS ایی سایت خود را طراحی سایت انجام داده اید به قسمت تنظیمات بروید و به دنبال پیوند یکتا یا پیوند صفحات بگردید. اگر از برنامه نویسی استاتیک استفاده نموده اید در قسمت صفحات تک خود به دنبال کدها بگردید.

به دلیل استفاده زیاد از وردپرس در این قسمت برای رفع مشکل خطای 404 در باز شدن صفحات سایت می توانید وارد قسمت مدیریت سایت خود شوید و از منوی تنظیمات > پیوند یکتا مجددا تنظیمات را انجام دهید.

اگر مطمئن هستید که تغییراتی انجام نداده اید و تنظیمات در قسمت پیوند یکتا همانند قبل می باشد فقط کافیست روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا مجددا فایل htaccess شما پیکربندی شود.

در تمامی روش های برنامه نویسی اگر با فایل های کدنویسی آشنا هستید به قسمت روت سایت خود بروید و فایل htaccess را بیابید و ویرایشات لازم را انجام دهید.

چرا صفحات 404 سایت ها متفاوت است ؟

این موضوع در خصوص ظاهری صفحات 404 سایت ها مربوط به نوع استایل سایت است و جهت زیبا نمایش دادن سایت می باشد. این موضوع را در نظر بگیرید که وقتی کاربرها از داخل گوگل به سایت شما وارد میشوند و با صفحه 404 مواجه میشوند نباید دلخور شوند پس شما باید صفحه ای شیک طراحی نمایید.

از همه مهمتر در این صفحه باید لینک های مرتبط با موضوع جستجو کاربر قرار دهید تا بتوانید صفحات نزدیک به نیازشان را به آنان معرفی نمایید تا بتوانید از این موضوع در سئو سایت خود بهره ببرید.