ایجاد سایت از روی سیستم کامپیوتر هر شخص آغاز میشود. طراحی قالب و ساخت سایت ابتدا در سیستم (لپ تاپ) طراح پیاده سازی میشود و پس از تمام شدن به سرور اصلی منتقل میشود. به مکان ساخت سایت در سیستم Local گفته میشود. در لوکال میتوان بدون استفاده از Data اینترنت به فرایند کدزنی پرداخت و بدون نیاز به اینترنت سایت خود را تکمیل نمایید.

در ساخت سایت ممکن از بارها و بارها صفحات سایت رفرش شود. برای ساخت صفحات متعدد و فراخوانی کدها نیاز به تبدیل کامپیوتر خود به سرور را دارید. سایت تک صفحه ای نیاز به این کار نیست و شما می توانید به راحتی اجرا نمایید.

برنامه xampp یکی از این برنامه ها می باشد که قادر به ساخت سرور مجازی می باشد. کار با xampp بسیار آسان بوده که در چند مرحله قابل انجام می باشد.

برنامه پیش نیاز طراحی سایت xampp

ابتدا برنامه زمپ را از سایت xampp دانلود کنید.

پس از دانلود برنامه را نصب کنید. نیاز به هیچ تنظیماتی نمی باشد.

پیشنهاد : نرم افزار را داخل درایو ویندوز خود نصب نکنید، که اگر خواستید ویندوز عوض کنید نیاز به انتقال فولدر برنامه نباشد. پس از مجدد برنامه می توانید از فایل های قبلی استفاده کنید.

پس از اتمام نصب، برنامه را باز کنید و فقط کافیست سه آیتم Apache, MySQL, FileZilla را start کنید.

نرم افزار زمپ

در صورتی که مشکلی نباشد، رنگ هر کدام سبز خواهد شد.

تمام شما دارای یک سرور لوکال هستید.

آدرس های مورد نیاز کار با لوکال

برای دسترسی به دیتابیس آدرس زیر را در مرورگر خود وارد کنید:

localhost/phpmyadmin

برای دسترسی به فایل های سایت خود، در صورتی که هر فولدر با نام خودش را درون d:\xampp\htdocs ریخته باشید قابل اجرا می باشد. پس در مروگر خود اینگونه وارد نمایید.

localhost/project name

در نظر داشته باشید پروژه های خود را درون فولدر htdocs قرار دهید.

نرم افزار ویرایشگر کدهای برنامه نویسی به شما در خوانایی کدها کمک می کند.

تبدیل کامپیوتر به سرور

سایت هایی که مشاهده می کنید بروی سرورهایی قرار گرفته اند که بتوان در تمام زمان ها بدون محدودیت قابل مشاهده باشند. جهت اطلاعات بیشتر می توانید مقاله هاست را مطالعه کنید.

حال برای کسی که قصد دارد سایتی را شروع کرده و پس از تکمیل شدن به نمایش عموم قرار دهد، لازم است در کامپیوتر خود اقدام به فعالیت نماید. تبدیل کامپیوتر به سرور اینجا مفهوم خواهد گرفت. که چگونه اینکار را باید انجام داد. برای اینکار برنامه های آماده ای می باشند و می توان از آنان استفاده نمود که ما در این قسمت نرم افزار زمپ را معرفی نمودیم ، برنامه ای که خودمان در حال کار کردن با آن می باشیم.

ما مجموعه ای هستیم که پشتیبانی سایت دیوار برای آگهی قرار دادن و پشتیبانی را انجام خواهیم داد.

ساخت سرور مجازی روی کامپیوتر را با استفاده از برنامه معرفی شده انجام دهید و در نظر داشته باشید که این برنامه در جهت صفحهات وب کاربرد دارد و نیاز به ثبت دامنه نخواهید داشت و با آدرس لوکال هاست کار خواهد نمود.