اکثر وبسایت ها با وردپرس طراحی می گردند. برای این CMS عالی ، افزونه هایی برای خدمات رسانی وجود دارد. در خصوص سئو برای افراد مبتدی تا حرفه ای ، افزونه هایی وجود دارد که کار را آسان می نمایند دیگر نیاز نیست با دقت کلمات را بخوانید و نکات را انجام دهید. این افزونه ها با استفاده از برنامه نویسی انجام گردیده ، نکات سئو را از متن شما تجزیه و خطاها را ارائه میدهند. افزونه های معروف در زمینه سئو بسیار کم هستند. یکی از معروف ترین ها به افزونه یواست برای سئو می باشد که با نام انگیسی Yoast معروف است. دارای دو مدل رایگان و پولی (پرمیوم) است که نسخه رایگان برای اکثر سایت های ایرانی کاربردی می باشد.

افزونه یواست برای سئو

این افزونه به تمامی زبان های دنیا ترجمه گردیده است. به زبان فارسی قابل نصب که به راحتی قادرید اقدام به رفع مشکلات هستید. به گونه ای که ما این افزونه را برای اکثر مشتریان نصب و خود آنان قادر به فعالیت و انجام فرایند بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوگر گوگل هستند.

البته شایان ذکر است که SEO سایت فقط به استفاده از افزونه فوق نیست که دارای تکنیک های بسیار دیگری می باشد. ولی برای شروع و یک آدم مبتدی کاری مفید است. به صورت کلی گروه های ما هم همچنان برای انجام سریعتر برخی از فرایندها از افزونه های فوق استفاده می نماییم.

در کنار پلاگین یواست ، نوع های دیگری نیز به رقابت پرداختند. آنان نیز به نوبه خود معروف و کاربردی هستند. ولی همچنان ما از پلاگین فوق برای سایت های مشتریان استفاده می نماییم.

نحوه کارکرد افزونه یواست Yoast

اگر اندکی اطلاعات در خصوص برنامه نویسی دارید. نحوه کارکرد افزونه های یواست و امثال آن را متوجه می شوید. سازندگان این افزونه با تغییرات در قوانین سئو و اطلاعاتی که از نحوه جستجو کاربران بدست میاورند. هر چند وقت یکبار اقدام به ارائه نسخه جدید می نمایند.

در نسخه هایی که دریافت می نمایید. افزونه با تایپ شما در صفحه اقدام به آنالایز می نمایند. به عنوان مثال یکی از موارد آن اینست که به شما بیان می نماید. حداقل کلمه مورد استفاده 300 کلمه است. از این رو تعداد کلمات شما را با استفاده از کدهای PHP یا JS شمرده و به شما اعلان می نماید که چند کلمه نوشته اید.

خطاهای افزونه یواست

خطاهای افزونه یواست

بسیاری از خطاهایی که رایج می باشد. در این قسمت برای شما آورده ایم. توضیحات خطاها به صورت فارسی و به راحتی قادر به درک آن هستید. برخی از آنان به شکل زیر ارائه می شوند.

لیست خطاهای یواست

  • توزیع عبارات کلیدی: آیا تمرکز عبارت کلیدی خود را به طور مساوی در کل متن توزیع کرده اید؟ Yoast SEO Premium به شما خواهد گفت!
  • لینک های خروجی: هیچ لینک خروجی برای نمایش وجود ندارد.چند لینک انتخاب نمایید!
  • تصاویر: هیچ تصویری در این صفحه ظاهر نمی‌شود. اضافه کنید!
  • لینک های داخلی : هیچ لینک داخلی در این صفحه وجود ندارد , چند مورد لینک داخلی اضافه کنید !
  • کلمه کلیدی در پاراگراف اول : کلمه کلیدی یا مترادف آن در پاراگراف اول متن نمایش داده نمی شود . با استفاده کردن از کلمه کلیدی در پاراگراف اول شما اطمینان خواهید یافت که کاربر با خواندن این قسمت پی به موضوع متن شما خواهد برد.
  • تعداد کارکترهای توضیحات متا: هیچ توضیح متایی مشخص نشده است.در عوض موتورهای جستجو کپی را از صفحه نمایش می دهند. حتما برای آن توضیحی بنویسید!
  • طول متن: متن حاوی 1 کلمات است. این بسیار کمتر از حداقل توصیه شده 300 کلمات است. محتوای بیشتر اضافه کنید.
  • توزیع عنوان فرعی: بخش 1 متن شما طولانی تر از 300 کلمات است و با هیچ عنوان فرعی از هم جدا نمی شود. برای بهبود خوانایی عناوین فرعی اضافه کنید.
  • عبارت کلیدی در عنوان سئو کلیدواژه است در عنوان: هم‌خوانی دقیقی یافت نشد. سعی کنید است کلیدواژه را در عنوان سئو و در ابتدای آن استفاده کنید.
  • طول کلیدواژه: خیلی خوبه!
  • تعداد دفعات استفاده از کلمه کلیدی : شما قبلا از این کلمه کلیدی استفاده نکرده اید ! خیلی عالی ! .
  • کلیدواژه در نامک : عالی !
  • عنوان سئو : خیلی عالی !

موارد فوق از نوع هایی که برای عموم استفاده می شوند. برخی از خطاهای دیگر نیز وجود دارند که در اثر بروزرسانی های افزونه به لیست خطاها اضافه می گردد. از این رو قادرید از قسمت نظرات برای ما ارسال تا برای شما روش رفع خطای یواست را توضیح بدهیم.