استفاده از iframe در سایت را به شما خواهیم آموزش داد و خواهید دانست که در SEO تاثیر گذار است یا خیر. iframe یک تگ HTML است که برای باز کردن یک پنجره جدید درون وب سایت شما مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که بخواهید یک سایت دیگر را درون سایت خود بارگذاری کنید می توانید از این روش استفاده کنید. در گذشته سایت ها برای دریافت امتیاز از گوگل این روش را استفاده می کردند. مطالب سایت های دیگر را با یک تگ iframe داخل سایت خود نمایش می دادند و جالب اینجا بود که صفحه اول گوگل امتیاز می گرفتند. ولی گوگل این موضوع را متوجه و جلوی آنرا گرفت. به گونه ای که استفاده از آن ممنوع شد.

استفاده از iframe در سایت

در تمامی قسمت های سایت خود می توانید از تگ iframe استفاده کنید . فقط کافیست تگ زیر را درون پیج های خود قرار دهید.

<iframe src="URL"></iframe>

در این تگ دارای خاصیت src می باشد که شما باید در این قسمت آدرس صفحه یا سایتی که میخواهید به نمایش درآورید را وارد می کنید.

سایر خواص از جمله تنظیمات عرض و ارتفاع را می توانید تنظیم کنید. سایر مواردی که می توانید از قسمت iframe W3Schools کامل مطالعه کنید.

این تگ در تمام مرورگر ها پشتیبانی میشود.

تاثیر iframe در SEO

موارد زیادی در افزایش و کاهش رتبه سایت تاثیر گذار است که این موارد را SEO می گویند.

یکی از مواردی که نباید در وبسایت خود استفاده کنیم و از نظر گوگل منفی شمرده میشود. موضوع استفاده از تگ iframe می باشد.

تاثیر iframe در seo

همانطور که در اول صحبت های خود گفتیم به دلیل سوء استفاده های انجام شده در خصوص این تگ و گول زدن بازدید کنندگان ، گوگل در آپدیت های خود اقدام به قرار دادن این تگ در لیست امتیازهای منفی خود شده است.

سایت های زیادی هستند که از نظر بهینه بودن ، سایتتان را می توانید آنالیز کنید، در آیتم هایی که به شما ارائه میدهند دقت کنید، در تمام آنها چک کردن iframe آمده است .

در صورتی که استفاده نکرده باشید در قسمت مربوطه چراغ سبز را به شما خواهند داد.