وبمستر گوگل همان طور که از نامش پیداست webmaster مدیریت صفحات وب شما می باشد. وبمستر گوگل توسط شرکت گوگل ساخته شده است تا طراحان سایت جهت معرفی سایت خود به نحو بهتر از این ابزار استفاده کنند. که آدرس آن اینگونه می باشد. https://search.google.com

وبمستر گوگل

جهت ورود به وبمستر نیاز به اکانت جیمیل می باشد تا بتوانید در آینده سایت های خود را مدیریت نمایید، ابزار وبمستر دارای منوهایی می باشد که توضیح آن در یک مقاله به طول خواهد انجامید و آموزش ابزار وبمستر را در مقالات بعدی بطور کامل خواهیم گفت.

گوگل وبمستر

کاربرد این ابزار را می توان به طور سریع اینگونه بازگو کرد که سایت را سریعتر به گوگل معرفی نماییم، سرعت ایندکس مطالب سایت، مدیریت خطاهای بوجود آمده ناشی از اشتباهات در سایت و رفع مشکلات، مشاهده آمار بازدید سایت، آمار کلیک و جستجوی کلمات سایت و …

در زمان طراحی سایت مشتریان بر این هدف اقدام به فعالیت و شروع به داشتن یک وبسایت خواهند نمود که کسب درآمد داشته باشند. گوگل وبمستر از ابزاری می باشد که باید با آن آشنا باشیم تا بتوانیم با گوگل ارتباط سریعتر و بهتری را برقرار نماییم.

گوگل وبمستر بیشتر در زمان سئو کردن سایت کابرد خواهد داشت ، با استفاده از این پنل کاربردی که گوگل در اختیار مدیران سایت قرار داده است ، خواهیم توانست کلمات را آنالیز نموده و رتبه های بهتری را کسب نماییم.

وبمستر گوگل چیست ؟ به طور کلی می توان به این سوال اینگونه پاسخ داد که وبمستر گوگل در جهت نمایش گزارش های میزان ورودی سایت بر اساس کلمات کلیدی به مدیران تشکیل شده است تا بتوانند به روی سایت خود فعالیت نموده و رتبه های بهتری را کسب نمایند.

سرچ کنسول گوگل

گوگل همانند سایر برنامه ها در حال بروزرسانی می باشد و پیشرفت هایی خواهد کرد. گوگل در ابتدا با عنوان وبمستر یعنی مدیریت وب سایت ایجاد شد.

بعد از گذشت مدت زمانی گوگل اقدام به تغییراتی در پنل خود نمود که در این تغییرات خدماتی را افزود و خدماتی را از رایگان خارج کرد ، البته و متاسفانه برخی از خدمات برای ایرانیان تحریم گردید.

از این سو وب سایت وبمستر گوگل که به آدرس webmaster.google.com بود به search.google.com تغییر یافت. سرچ کنسول گوگل نسخه جدید وبمستر است که در روزهای اول بر اساس تغییرات انجام شده ، کوچ کردن مدیران اندکی سخت بود ولی گوگل اینکار را با قطع کردن منوها ، مجبور کرد که امروزه همه از سرچ کنسول استفاده خواهند کرد.

گوگل سرچ کنسول دارای منوهایی است که از مهمترین منوی پرفورمنس performance اشاره کرد که گزارش صفحات و کلمات کلیدی سایت می باشد.

از دیگر منوی مهم این سایت URL inspection می باشد که در آذر 99 غیر فعال شد. از وبمستر گوگل یا سرچ کنسول می توانید به نتیجه افزایش رتبه سایت در گوگل رایگان دست بیابید.